Fotohandel Delfshaven
Fotohandel Delfshaven
Home Cameras Film Rentals Giftshop Visit My account Cart Inkoop
New Arrivals Giftshop Film Rentals Cart Inkoop Home

Veelgestelde vragen

Waar ik jullie bezoeken?

Onze winkel gevestigd in de historische binnenstad van Delft. We zijn open van woensdag tot en met zaterdag in de middag van 13:00 t/m 17:00 uur. Een afspraak maken is niet nodig. Als u van ver moet komen raden wij aan voortijdig het gewenste product te reserveren.

Adres: Vrouwjuttenland 28, 2611LC Delft

Het parkeeraanbod in Delft is helaas niet al te ruim. Komt u met de auto dan kunt u deze het beste plaatsen in parkeergarage Markt. Vanaf daar is het 5 minuten lopen naar onze winkel. De parkeerplaatsen in de binnenstad zijn enkel voor vergunninghouders, let er op dat u niet per ongeluk een autoluw gebied inrijdt.

Bent u slecht ter been of heeft u zware spullen mee dan kunnen wij uw kenteken aanmelden via onze portal. Dit gelieve aan te geven tijdens uw bezoek.

Waarom zijn jullie maar beperkt open?

We zouden graag ruimere openingstijden hanteren maar helaas is dat momenteel nog niet mogelijk. Klassieke camera’s zijn niet bij de groothandel te koop en hebben vaak lang ongebruikt gelegen. Het vergt veel tijd de collectie in stand te houden en goed te kunnen testen zodat we het met een gerust hart bij de nieuwe gebruiker kunnen plaatsen.

Huidige openingstijden: woensdag t/m zaterdag van 13:00 tot 17:00, geen afspraak vereist.

Mocht u niet binnen onze openingstijden kunnen langskomen kunnen we de producten uiteraard veilig aan u verzenden via een van onze verzendpartners.

Hoe kan ik betalen?

In de winkel gaat onze voorkeur uit naar betalen met de Pin. Contant is uiteraard ook geaccepteerd maar wij nemen bij voorkeur alleen gepaste betalingen middels biljetten aan.

De betaalmogelijkheden op onze website verschillen per land. Voor Nederland kunt u gemakkelijk via iDeal betalen. Voor Belgische klanten is Bancontact de beste optie. De betaalmogelijkheden per land worden bij het afrekenen weergegeven

Waarom zijn alle beschrijvingen in het Engels opgesteld?

Wij verkopen zowel via onze prachtige winkel te Delft als via onze webshop. Wekelijks verzenden wij vele pakketten naar adressen over de gehele wereld. Om naast de Nederlanders en Belgen ook onze internationale klanten van dienst te kunnen zijn hebben wij gekozen voor Engelstalige advertenties.

Zodra onze meertalige website beschikbaar komt zullen we dit met de klanten delen.

Kan ik meer foto's van een product ontvangen?

De aanbiedingen op onze website zijn een uitnodiging voor bezoek aan onze fysieke winkel. Wegens de snelle doorloop en aantallen kunnen wij niet voor alle producten een volledige fotoserie realiseren.

Mocht u niet in de gelegenheid zijn om langs te komen en het product zelf te bekijken kunt vertrouwen op onze uitgebreide teksten en controles. Eventuele grote afwijkingen of beschadigingen worden altijd benoemd in de omschrijving. Mocht een product toch écht niet bevallen na binnenkomst heeft u uiteraard altijd een 14-daags retourrecht.

*Producten gemarkeerd met ‘web only’ zijn regulier van veel foto’s voorzien, omdat deze zoals de naam al doet vermoeden: enkel te bestellen zijn via de website en niet voorradig liggen in onze fysieke winkel te Delft.

Verzenden jullie ook?

Indien u niet in de gelegenheid bent onze winkel te bezoeken dan kunnen de artikelen ook verzonden worden. Wij verzenden de pakketten eenmaal per week, op donderdag. Internationaal verzenden we exclusief met FedEx. Binnen Nederland is PostNL mogelijk voor pakketten met een waarde tot 500euro.

Tijdens het bestelproces op onze website kiest te website automatisch de correcte verzendmethode. Na verzending ontvangt u automatisch de traceerinformatie en natuurlijk zijn alle zendingen volledig verzekerd.

Verkopen jullie ook nog fotorolletjes?

Jazeker, ondanks de slechte beschikbaarheid van film proberen wij altijd een mooi aanbod film te hebben. Wij verkopen 35mm, 120 en 4×5” films in zwart-wit, kleurnegatief en dia.

Omdat wij graag zoveel mogelijk klanten bedienen hebben we op sommige films een limiet per klant. Het aanbod online kan variëren t.o.v. de winkel in Delft.

Naast onze verse films hebben wij in de winkel te Delft een aanbod met verlopen films, leuk om mee te experimenteren voor een zacht prijsje.

Verhuren jullie ook analoge camera's?

Wij bieden een unieke en uitgebreide selectie analoge camera’s aan in onze verhuurservice. Variërend van spiegelreflex, point&shoot tot rangefinders in zowel 35mm als middenformaat! U vindt ons verhuuraanbod hier vinden.

Propverhuur en historisch advies is mogelijk voor professionals. Diverse stukken uit onze collectie werden reeds gebruikt voor filmproducties en commercials.

Kunnen jullie ook mijn camera repareren?

Camera’s en lenzen repareren is een ambachtelijk vak. Wijzelf voeren enkele simpele reparaties en controles uit op onze eigen apparatuur. Voor klanten kunnen wijzelf geen reparaties uitvoeren.

Gelukkig hebben wij een zeer nauw samenwerkingsverband met Amsterdam Camera Repairs. Op woensdag is Alan van Amsterdam Camera Repairs aanwezig in onze winkel te Delft. Mocht u een reparatie willen aanvragen kan dit enkel via de website.

Mag ik een beetje korting?

Deze vraag brengt ons gebruikelijk wat in verlegenheid. Omdat wij een winkel zijn met vakkundig personeel, uitvoerige testen en deskundig advies geven wij geen kortingen. Bij ons koopt u altijd een eerlijk geprijsd product, klaar voor gebruik en met alle uitleg en service die u van ons gewend bent.

Waarom staat er geen BTW vermeld op mijn factuur?

Op al onze gebruikte artikelen is de margeregeling van toepassing. BTW wordt berekend over onze winstmarge niet over de omzet. Daarom is de BTW voor u ook niet terug te vorderen. U kunt de factuur uiteraard wel als bedrijfskosten opgeven. Voor meer informatie over de margeregeling verwijzen wij u graag naar de website van de Belastingdienst.

Op nieuwe producten, zoals filmrolletjes en andere gebruiksartikelen rekenen wij uiteraard de gebruikelijke 21% BTW.

Ik ben niet tevreden met het ontvangen toestel.

We zijn een gepassioneerd team en spannen ons flink in onze passie aan u over te dragen. Natuurlijk lopen wij alle apparatuur zorgvuldig na voordat het op de website wordt geplaatst. Eventuele tekortkomingen of beschadigingen worden altijd genoemd. Vrijwel al onze apparatuur is decennia oud en soms zien wij wel eens wat over het hoofd, dan vernemen wij dit graag.

Indien u niet tevreden bent dan trekken we ons dat persoonlijk aan en kunt u vanuit gaan dat wij altijd een passende oplossing vinden voor u. Mocht u dan toch nog niet tevreden zijn heeft u uiteraard het 14-daagse retourrecht.

Ik ben op zoek naar een product wat ik niet op de website vind.

In principe geldt: als het momenteel niet op onze website staat dan hebben we het ook niet voorradig. Elke dinsdag ochtend plaatsen wij tientallen nieuwe binnenkomers op de website.

Wij adviseren u om zich in te schrijven voor de new-arrivals email lijst. Op deze manier wordt u automatisch op de hoogte gebracht van de nieuwe binnenkomers. U kunt zich inschrijven onderaan de website.

*wegens de grote tekorten op film kan het zijn dat deze niet tonen in onze webshop. Als u de beschikbaarheid van films wenst te weten kunt u ons een email sturen of berichten via Instagram.

Ik wil slechts een deel kopen van een aanbieding op uw website.

Helaas is het niet mogelijk de aanbiedingen te splitsen. Onze producten worden zorgvuldig samengesteld en gecontroleerd.

Indien u liever een losse camera of juist lens wenst aan te kopen adviseren wij om u zich in te schrijven voor onze new-arrivals email. Elke dinsdag versturen wij u automatisch alle nieuw geplaatste aanbiedingen.

Waarom worden sommige van de artikelen als “web only” verkocht?

Gezien onze enorme voorraad hebben we helaas niet voldoende tijd en ruimte om alle artikelen in onze eigen winkel te plaatsen. Ook komt het soms voor dat de apparatuur niet mooi of goed genoeg is voor de collectie. Weggooien of niets mee doen is zonde, graag vinden we ook voor deze apparatuur een nieuwe eigenaar voor een zacht prijsje.

Deze “web only” worden verzonden vanuit onze dependance locatie in Polen. Gebruikelijk worden de pakketten uit Polen dagelijks verzonden, maar houd rekening met een week bezorgtermijn. Ook voor deze artikelen geldt de 14-daagse retourtermijn, retourneren naar Delft is geen probleem.

Help, mijn camera is gestolen!

Helaas wordt camera apparatuur ook gestolen. Gestolen goederen kopen wij niet in en verdachte aanbiedingen houden wij nauwlettend in de gaten.
Bij inkoop is legitimatie verplicht en de herkomst moet altijd achterhaald kunnen worden.

Indien er van u is gestolen dan kunt u ons altijd informeren met een artikellijst voorzien van serienummers en we houden het dan voor u in de gaten. Wij zouden u in elk geval adviseren (online) aangifte te doen bij de Politie. Op deze manier worden de goederen geregistreerd in het DOR (Landelijke Anti-helings databse).

Voor referentie plaatsen we tevens altijd de serienummers van al onze aanbiedingen op onze website.

UP